Historie

Historie
Vybavení
Výjezdy
Fotogalerie
Kontakt
Odkazy
Informace
Hlášení pálení
facebook
 
 

 

První nalezené zmínky o hasičském sboru v Tašovicích sahají k roku 1848. Historie jednotky spadá do období před druhou světovou válkou, kdy byla v Tašovicích postavena zbrojnice o velikosti jedné garáže, kde byl parkován hasičský automobil Opel. V roce 1946 vzniká Český hasičský sbor, který přebírá techniku po odsunuvších německých obyvatelých.

V roce 1972 proběhla první modernizace zbrojnice, tak jak ji znáte dnes, kdy byly vystavěny nové dvě garáže, kanceláře a společenská místnost.  V roce 2005 byla provedena výměna oken, elektrických rozvodů a obnovená fasáda. V roce 2010 pak došlo k zateplení budovy a vybetonování nástupní plochy před garážemi.

Naše jednotka je jedním ze dvou dobrovolných sborů na území města Karlovy Vary. Dle členění jednotek požární ochrany je naše jednotka zařazena do stupně JPO 3/1 s územní působností v části karlovarského kraje, tak jakož i jednotka Stará Role, která je nově od 1.6.2018 povýšena z JPO V na JO III/1.  V jednotce nyní dobrovolně působí aktivně 13 hasičů, v čele s velitelem jednotky Michalem Giertlem.

Technika

    Po 2. svět. válce zůstalo v hasičské zbrojnici nákladní auto Opel a 2 stříkačky DKW. Opel dojezdil mezi lety 1953 - 55. Obě stříkačky odvezli profesionální hasiči z K. Varů. Jako náhradu dostali tašovičtí hasiči nový přívěs PS 8. Stříkačku z tohoto přívěsu máme ve sboru i nyní a je stále funkční. Další auto přibylo až v roce 1971 a to Tatra 805 valník. Sloužilo do roku 1978. Jeho místo ve zbrojnici nahradil opět valník Tatra 805, ovšem po GO. V té době se dokončovala přestavba automobilu ROBUR valník na požární vozidlo. Vlastně se přestavovali 2 Robury, a to pro hasiče v Březové u K. Varů a ten náš. Podvozky jsme opravili svépomocí a nástavba se vyráběla v ČSAO Plzeň Koterov. Na pohled vypadala stejně jako u Avie DA-12, ale měla dřevěnou kostru. "Náš" bývalý Robur slouží stále u hasičů v Mírové u K. Varů. Naopak březovský Robur se objevil u sousedního sboru v Doubí, které nyní bohužel existuje jen jako sdružení, proto jeho techniku (včetně Robura) převzala JSDH Tašovice. Je sice pojízdný, ale odhlášený. Jak bylo řečeno, vlivem tohoto sloučení tašovičtí převzali veškerou techniku doubských kolegů a ti měli hotový poklad - již zmíněného Robura, přívěsnou stříkačku zvanou "šestnáctka" i s příslušenstvím, několik kusů prvorepublikových hasičských přileb a mnoho jiného. 

    Šest let jsme také vlastnili zajímavé vozidlo CAS 16 Zil 131. Převzali jsme jej porouchaný, ale po opravě motoru a v novém "kabátu" sloužil velmi dobře. Od roku 1986 vlastníme vozidlo CAS 32 Tatra 148, o rok později jsme převzali Avii 30 DA-12, ta nyní slouží kolegům v Kyselce.

 

 V červnu roku 2006 jsme dostali propůjčenou CAS 24 Liaz 101 od HZS.  Dne 1.10.2014 je předána bezúplatným převodem obci Kyselka.

Velkokapacitní cisterna CAS 32 Tatra 148 je roku 2012 prodána obci Bochov, která ji rekonstruovala a sloužila  spolehlivě dalších několik let.

 

Dne 28.října 2011, byl jednotce  slavnostně předán Renault Midlum CAS 15 z majetku HZS ČR v rámci programu "CAS 40". Nejedná se tedy o úplně nový vůz, ale o cisternu předanou po pětiletech služby dobrovolným hasičům. Následně po skutečném předání, přepisu a nutných úpravách je zařazen dne 10.11.2011 do výjezdu. V současné době je naším jediným zásahovým automobilem určených k plnění úkolů v rámcí požární ochrany. Jeho výrazným nedostatkem je obsah nádrže na vodu, který je pouze 2 000 l, což je mnohy velký hendikep.

 

 

 

 

(C) Designed by Fox 2010